Descripció del servei
Tot ésser humà necessita un habitatge digne, adequat, assequible, accessible i segur que sigui garant de la seva qualitat de vida, i del dret al respecte a la vida privada i familiar.
Què fem?
Atenem les situacions relacionades amb la prevenció de talls de subministraments bàsics (aigua, llum i gas) i els talls ja efectuats i la protecció a les persones vulnerables davant les dificultats d’impagament de les factures dels subministraments bàsics.
També atenem les situacions d’emergència relacionada amb l’habitatge com els desnonaments, així com també les tramitacions de sol·licituds de lloguer social i les mediacions per evitar demandes judicials o pèrdues de l’habitatge habitual.
Qui som?
Equip multidisciplinar format per dues coordinadores del servei, sis treballadores socials, una jurista i personal de suport administratiu.
Treballen conjuntament els serveis socials i l’EMAU.
A qui s'adreça?
A totes les persones que viuen i estan empadronades a Lleida.
Com s'hi accedeix?
Mitjançant cita prèvia trucant al 973 930 022 o mitjançant aquest formulari.
Normativa
- Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica.
- Decret Llei 17/2019, de 23 de desembre, de mesures urgents per millorar l'accés a l'habitatge.
- Llei 1/2022, del 3 de març, de modificació de la Llei 18/2007, la Llei 24/2015 i la Llei 4/2016 per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge.
- Llei 12/2023, de 24 de maig, pel dret a l’habitatge.
- RDLL 01/2025 de 28 de gener de 2025 pel qual s’aproven mesures urgents en matèria econòmica, de transport, de seguretat social i per fer front a situacions de vulnerabilitat
Més informació
Servei pel Dret a l’Habitatge
C/ Cavallers 10-12, Baixos
25002 Lleida
Tel. 973 930 022